Metoda učení.
· lépe se učíme to, čemu dobře rozumíme a kde jsme pochopili vztahy, souvislosti.Znamená to vybrat a uspořádat nejdůležitější poznatky, případně vypsat, doložit příklady, případně doplnit je o další důležité souvislosti.· není-li nám přesto cokoli jasné, ptáme se.Kladení otázek je projevem zájmu, a nikoli neschopnosti!· střední část učiva se osvojuje nejobtížněji, proto ji věnujeme zvýšenou péči.Chybí už počáteční zájem, ubývá pozornosti a konec je ještě daleko!· k učení užíváme jak kratších tak i delších časových úseků.Výhodné je probrat učivo hned po seznámení se s ním.· opakujeme rozmanitě, jsme hodně aktivní, říkáme naučenou látku nahlas, vyzkoušíme si samostatnou práci a společné opakování v malé skupině.· pravidelný režim pro domácí přípravu, nejtěžším předmětem nezačínáme ani nekončíme· pro všechny předměty nepoužíváme stejný postup při učení!· slovíčka chtějí něco jiného než příklady z fyziky nebo literatura z doby NO· příliš hlučná „zvuková kulisa“ dříve či později ruší soustředění, zvyšuje únavu 3.2.3. Řekni, jak trávíš volný čas… Ve volném čase se zabýváme různými činnostmi, včetně těch, které nazýváme zájmovými.Volný čas snad nejlépe vystihuje věta:MOHU, ALE NEMUSÍM.Jak trávíte svůj volný čas?Které činnosti v něm mají významné místo,které se v něm vyskytují okrajově a které vůbec ne?