Vývoj dítěte v předškolním věku – 2. část
Vývoj dítěte v předškolním věku – 2. část
– řeč: více monologická než diaogická – egocentrická řeč, vývoj je závislý na stimulaci, pod-porován hrou
– kresba: způsob dětské řeči, 4-7 let – období schématického (lineárního) náčrtu,
– vrcholí dětská fantazie, konfabulace (vymýšlení), animismus (oživování), magické myšlení
– pohádky jsou velmi oblíbené
– dotváří se sebepojetí a osobní identita, dítě si uvědomuje sebe sama, má elementární svě-domí, pocity viny – citlivost na pochvalu a uznání od rodičů
– formování charakteru a povahových vlastností, senzitivní období pro vytváření základů charakteru a osobnosti
– kolem 4. roku: vývojová emancipace – odpoutávání dítěte od matky, zájem se přesouvá na otce a vrstevníky
– výchovné problémy, poruchy řeči, enuréza, koktavost, úzkostné stavy, noční děs