Školní věk a jeho základní charakteristiky, Mladší školní věk 1.
Školní věk a jeho základní charakteristiky
Mladší školní věk (6-11 let)
– začátek období je dán vstupem do školy = zásadní životní změna
– proces akulturace, přizpůsobovnání novému prostředí, osvojování nových speciálních rolí
– do 10. roku roste mozek, opouzdřují se nervová vlákna, zdokonaluje se senzomotorická koordinace a motorická výkonnost (vytrvalost, pohyblivost, obratnost), zlepšuje se výkon i v jemné motorice, silná potřeba pohybové aktivity (neměla by být omezována)
– učení: hl. činnost, ovlivňuje všechny psychické fce + zdokonalují se
– intelektualizace poznávacích procesů, aspekt záměrnosti a uvědomělosti , ustupuje fantazie a snění, školáck se orientuje na realitu, kresba výrazně realistická, snaha zachytit co nejvíce detailů
= realistické období – do 8. roku naivní realismus, od 9. roku kritický realismus
– představivost je živá a intenzivní eidetismus