Rozlišujeme čtyři základní druhy lidského učení:
1)Učení poznatkům z jednotlivých vědních oborů či oblastí praxe, osvojování vědomostí a informací.2)Senzomotorické učení(smyslově-pohybové), které rozvíjí názorné poznávání a pohybové stránky činností, senzomotorické dovednosti.3)Učení intelektovým činnostem – jde o učení se metodám řešení problémů, rozvíjí myšlenkové procesy a intelektové schopnosti i dovednosti.4)Sociální učení, jímž se člověk učí žít mezi lidmi, začlenit se do lidské společnosti. S tím souvisejí i výsledky lidského učení, jimiž jsou:· vědomosti· dovednosti – senzomotorické, intelektové, sociální· návyky Jednotlivé druhy učení a jejich výsledky jsou vzájemně propojené.Výsledky učení závisejí na postupu při učení – metodě učení, výsledcích učení předchozího, na motivaci, přítomném stavu jedince, na jeho rysech a vlastnostech, a zároveň souvisejí s vnějšími podmínkami učení.Chyby v učení souvisejí s postupným procesem osvojování vědomostí a dovedností.